تور استانبول, تور تركيه تور استانبول, تور تركيه .

تور استانبول, تور تركيه

۱۰ مكان ديدني برتر در تركيه

تور استامبول

 مكان ديدني          

 1- مسجد آبي

يكي از معروف ترين مكان هاي تاريخي تركيه و مكان هاي ديدني كشور تركيه-استانبول، مسجد آبي ( Blue Mosque) در استانبول ، ناميده مي شود ، به اين دليل كه داخل آن با كاشي هاي آبي تزيين شده است و شش منار فيروزه اي زيبا در اطراف آن وجود دارد. اين ساختمان برجسته و ويژه در اوايل ۱۶۰۰ ميلادي ساخته شد. اگر چه مكاني براي ستايش و پرستش خدايان مي باشد، يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري تركيه در استانبول به شمار مي رود.
مسجد آبي در تركيه

از نان شيريني هاي سنتي اين منطقه تهيه كنيد. يك غذاي ميان وعده عالي مي باشد!

۲- بازار بزرگ در استانبول

بازار بزرگ ( Grand Bazzar)، از جالب ترين جاهاي ديدني استانبول و يكي از بزرگ ترين و قديمي ترين بازار هاي سر پوشيده دنيا مي باشد. قيمت و كيفيت كالا هايي كه از سراسر دنيا به اين بازار بزرگ در استانبول صادر مي شود ، مورد بررسي و باز بيني قرار مي گيرد و بعد به فروش مي رسد.
بازار بزرگ در تركيه

 

images_1 چانه زدن را ياد بگيريد. از يك چهارم قيمت پيشنهادي فروشنده شروع كنيد تا به كمترين قيمت توافقي برسيد و از چانه زدن نترسيد. در چانه زدن افراط نكنيد ولي از موضع خود نيز پايين نياييد. و اگر نتوانستيد حرف خود را به كرسي بنشانيد و بر سر قيمت مناسبي توافق كنيد، جاي ديگري را امتحان كنيد. ۴۰۰۰ مغازه در اين بازار وجود دارد.

۳- اسب نژاد تراوا در شهر تراوا

انتظار نداشته باشيد در اين مكان براد پيت و يا اريك بانا را ببينيد ( احتمال آن بسيار كم است) ولي مطمئنا اسبي زيبا و فريبنده، شبيه اسب نژاد تراوا در شهر تراوا( Trojan Horse,Troy) را خواهيد ديد. كه يك راه رويايي و افسانه براي ورود به شهر تراوا و مشاهده ي نبرد اسب ها مي باشد. اين اسب فقط شبيه اسب تراوا مي باشد ولي مطمئن باشيد ارزش يك بار ديدن را دارد.
اسب نژاد تراوا در شهر تراوا

فقط نگاه نكنيد! مي توانيد از آن سواري نيز بگيريد.

۴- گاليپولي

گاليپولي (Gallipoli) از ديدنيهاي تركيه و محل برگزاري جشن ساليانه در روز آنزاك (ANZAC) مي باشد- روز مهمي كه در تقويم استراليا و نيوزلند و سراسر دنيا نيز آمده است. اين مكان همان جايي است كه هزاران سرباز ارتش، در جنگ جهاني اول ، طي يك عمليات نظامي، جان خود را از دست دادند. سعي كنيد در اين مكان احترام لازم را به جاي آوريد . حتي در تابستان هم، سواحل بكر و دست نخورده آن ، خلوت و ديدني مي باشد.
گاليپولي در تركيه

چندان فاصله زيادي با شهر تراوا نداريد، پس به همه جاي آن سر بزنيد و ديدن كنيد.

۵- پاموكاله

پاموكاله (Pamukkale) نيز از بهترين ديدني هاي تركيه است و در زبان محلي به معناي قلعه هاي پنبه اي مي باشد و شما مي توانيد دليل آن را به وضوح ببينيد. آب سرشار از كلسيم از لبه صخره ها به شكل آبشاري كوچك، فرو مي ريزد و در نهايت كلسيم موجود در آن ته نشين مي گردد و بركه ها و تالاب هاي كوچك و زيبايي را به وجود مي آورد كه سوژه مناسبي براي عكاسان زبر دست مي باشد. در بالاترين قسمت اي آبشار تالابي با آب گرم وجود دارد كه مردم زيادي را به آن بالا مي كشاند.
پاموكاله در تركيه

از تئاتر رومي كه در آن نزديكي در سالني با ظرفيت ۱۲۰۰۰ نفري برگزار مي شود، ديدن كنيد.

۶- روستاهاي تروگلوديت در كاپادوكيا

كاپادوكيا(Cappadocia)، يكي ديگر از مكان هاي ديدني استانبول تركيه و چشم انداز هاي تاريخي عجيب مي باشد ، كه در اين محل شما گزينه هاي بيشتري براي انتخاب و ديدن كردن داريد. ابتدا به بخش زير زميني برويد و از كليساهاي زير زميني ، تونل ها، روستاهاي تروگلوديت در كاپادوكيا (Troglodyte Village) كه پر از تخته سنگ هاي حفره اي مي باشد، ديدن كنيد.
روستاي تروگلوديت در كاپادوكيا تركيه

بخش هاي اوليه از فيلم جنگ ستارگان هم، در اين منطقه فيلمبرداري شد. آيا مي دانيد كدام قسمت از اين فيلم بود؟

۷- بالن ها در كاپادوكيا

پس از گشت و گذار در كاپادوكيا(Cappadocia)، سوار بالن ها شويد . وقتي سوار بر بالن ها در كاپادوكيا شويد، اين منظره عجيب و در عين حال، زيبا و شگفت انگيز را از بالا نگاه كنيد و لذت ببريد.
بالن ها در كاپادوكيا تركيه

حتما با خود دوربين ببريد!

۸- سماع عاشقانه دراويش در كنيا

 

استاد مولانا، از نظر بسياري از مسلمانان ، جمعي از مربدان و گردشگران يك قديس به شمار مي رود و هر ساله براي بزرگداشت اين شاعر و عارف بزرگ، از ۱۰ تا ۱۷ دسامبر در كنيا (Konya) گرد هم مي آيند.عارفان معتقدند كه اتحاد با خدا تنها از طريق رقص عرفاني محقق مي شود. و آ ن رو نوعي تكريم و احترام براي استاد مولانا بر مي شمارند. رقص تنها حركات موزون بدن نيست بلكه نوعي تجربه معنوي مي باشد كه در واقع تركيب از موسيقي، گوش دادن به آن و خود رقص مي باشد.
سماع عاشقانه دراويش تركيه

۹- سفر دريايي و گشت و گذار در فتحيه

فتحيه ( Fethiye) در سواحل تركيه واقع مي شود. اين سواحل فيروزه اي بسيار زيبا با چشم انداز هاي نفس گير غروب خورشيد، منظره اي بي نظير را پديد مي آورند. كافه ها، رستوران ها و مغازه هاي جذاب و فريبنده در آن حوالي شما را وسوسه خواهد كرد و محلي مناسب براي استراحت و خوش گذراني است. يك قايق ( قايق بادباني چوبي سنتي) براي سفر دريايي و گشت و گذاردر فتحيه، كرايه كنيد و در آ ن اطراف گشتي بزنيد و آفتاب بگيريد!
سفر دريايي و گشت و گذار در تركيه

۱۰- رگبار شهاب سنگ ها در دراكونيد

 

رگبار شهاب سنگ در دراكونيد ( Draconids) ، در ماه اكتبر، بهترين و هيجان انگيز ترين نوع آن در چند سال اخير بوده است. در تور تركيه ما شما مي توانيد در يك تور ۱۰ روزه رگبار شهاب سنگ ها ثبت نام كنيد و درست به موقع، در اول اكتبر به كاپادوكيا برسيد و شاهد اين رويداد شگفت انگيز باشيد.
رگبار شهاب سنگ ها در تركيه


برچسب: بهترين تور استامبول، تور استامبول، تور لحظه آخري استامبول، تور نوروزي تركيه، قيمت تور استامبول، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۵:۰۹ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :