تور استانبول, تور تركيه تور استانبول, تور تركيه .

تور استانبول, تور تركيه

ساحل آنتاليا

ساحل

 

سواحل آنتاليا يكي از محبوب ترين نقاط تركيه براي تعطيلات به شمار مي رود.اين ساحل علاوه بر نقاط توريستي مثل رستوران هاي بسيار عالي،مغازه ها و … داراي طبيعتي زيباست كه همگان را به خود جذب مي كند.
آنتاليا، شهر ساحل و درياست؛ روزهاي درخشان، مثل خورشيد و شب‌هاي آرام شبيه به مديترانه؛ شهري با جمعيت جوان كه اولين سكونت‌گاه‌هاي انساني تركيه را در خود دارد؛ شهر هيجان بازي‌هاي آبي و رستوران‌ها و كافه‌هاي سنگي.
سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا

سواحل آنتاليا
هواي آنتاليا در طول سال تغيير چنداني نمي‌كند، بيشتر روزها گرم و شرجي است. زمستان‌ها كمي خنك‌تر مي‌شود و چند روزي باران مي‌بارد. بهترين وقت سفر به آن‌جا، از اوايل فروردين تا اواخر آبان است كه مي‌شود در دريا شنا كرد؛ به هر حال تعريف سواحل آنتاليا را همه يك باري شنيده‌اند. جز پلاژهاي خصوصي هتل‌ها، دو تا ساحل عمومي هم در آنتاليا هست: يكي ساحل ماسه‌اي لارا و ديگري مجموعه‌ي كُني‌آلتي. سواحل آنتاليا از جمله سواحلي هستند كه به داشتن پرچم آبي* معروف‌اند.
ساحل لارا، كه يكي از پرطرفدارترين سواحل آنتالياست، در شرق شهر واقع شده و بيشتر هتل‌هاي شهر هم توي همين منطقه هستند. در آنتاليا بهتر است نگران جاي اقامت‌تان نباشيد؛ در شلوغ‌ترين روزهاي تعطيلات هم هتل پيدا مي‌شود. هزينه‌ي اقامت در آنتاليا كلاً ارزان است، يعني حتي لوكس‌ترين و گران‌ترين هتل‌هاي اين‌جا هم در مقايسه با مشابه‌شان در شهرهاي ديگر دنيا، ارزان‌تر به نظر مي‌رسند. هتل چهارستاره‌ي تر و تميزي كه امكانات سرگرم‌كننده‌ي خوبي هم داشته باشد، براي هر شب از پنجاه شصت‌هزار تومان به بالا قيمت دارد.

سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا

سواحل آنتاليا
از ساحل لارا كه ده كيلومتر به سمت شرق بياييد، آبشار دودَن كوتاه را مي‌بينيد كه به دريا مي‌ريزد و بازارچه‌ي صنايع دستي كوچكي هم در كنارش برپاست.
دومين ساحل عمومي آنتاليا، مجموعه‌ي بزرگ كُني‌آلتي است. كني‌آلتي را جوري ساخته‌اند كه از پير و جوان و بزرگ كوچك، بتوانند تويش اوقات خوشي داشته باشند: يك پارك آبي هيجان‌انگيز دارد پر از وسايل و اسباب‌بازي‌هاي آبي، يك استخر دلفين دارد كه دلفين‌هاي باهوش و زيبايي در آن هنرنمايي مي‌كنند، يك شهر كوچك دارد كه ماكت مينياتوري تركيه است و مي‌توان تمام ديدني‌هاي تركيه را با اندازه‌ي ٢۵ برابر كوچك‌تر در آن ديد، پارك جنگلي و محوطه‌ي بازي در كنار ساحل صخره‌اي و شني‌ و رستوران‌ها و كافه‌هاي روبازش هم جان مي‌دهد براي وقت‌گذراني‌هاي طولاني.
براي رفت و آمد در شهر، مي‌توانيد تاكسي بگيريد كه خيلي ارزان نيست؛ گاهي چهار يا پنج برابر قيمتي است كه براي همين مسافت در ايران مي‌پردازيد، اما ميني‌بوس‌هاي خوبي دارد كه به غير از مبدأ و مقصد، اسم ايستگاه‌هاي مياني را هم روي شيشه‌شان نوشته‌اند. يك تجربه‌ي جالب‌تر هم اين است كه سوار ترامواي قديمي‌اي شويد كه از مركز شهر مي‌گذرد و هديه‌ي شهر نورنبرگِ آلمان به آنتاليا است؛ تراموا از موزه‌ي آنتاليا كه ميراث پنج‌هزارساله‌اي از سكه‌ها و فرش‌ها و سفال‌ها را نمايش مي‌دهد، شروع به حركت مي‌كند و به منطقه‌ي قديمي كاله‌ايچي مي‌رسد. كاله‌ايچي، معروف است به آنتالياي قديم و خانه‌هاي سنگي و چوبي‌اش با ديوارهاي سنگي بلندي كه تا پائين و كنار دريا كشيده شده، محافظت مي‌شود. كافه‌ها و چاي‌خانه‌هاي كوچك كاله‌ايچي، نوشيدني‌هاي طبيعي و سنتي خوش‌مزه‌اي دارد كه در كنار بندرگاه زيباي پايين قلعه با قايق‌هاي سفيد تفريحي، حتماً خيلي مي‌چسبد.

سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا

سواحل آنتاليا
آنتاليا شهر ورزش‌هاي دريايي مثل موج‌سواري، اسكي روي آب و قايق‌راني است. تور رافتينگ، سوار شدن بر قايق‌هاي بادي و حركت بين رودخانه‌ي خروشان رافتينگ است. تور كشتي هم از مسافران با غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف و موسيقي زنده، روي درياي مديترانه پذيرايي مي‌كند. در هر دوي اين تورها، توقف‌هاي كوتاهي هست براي اين‌كه از روي صخره‌ها توي آب شيرجه بزنيد و اوه بله چه هيجاني!
مركز خريد چند طبقه‌ي ميگروس و بازارهاي شلوغي كه از انتهاي خيابان ايشيكلار شروع مي‌شوند، جاهاي خوبي براي خريد و گشت و گذار هستند. خيابان سنگ‌فرش ايشيكلار پر از رستوران‌‌هايي با غذاهاي جورواجور است.
هر سال جشنواره‌ها و برنامه‌هاي زيادي در آنتاليا برگزار مي‌شود، مثل جشنواره‌ي‌سينمايي پرتقال طلايي كه نزديك به سي دوره است از مهم‌ترين جشنواره‌هاي سينماي تجربي شناخته مي‌شود و دوره‌ي قبل هم بهمن قبادي، رئيس هيأت داورانش بوده.
سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا

سواحل آنتاليا
اهالي آنتاليا ميزبان‌هاي مهرباني هستند، مردمي آرام و اكثراً جوان كه شب‌هاي گرم تابستان توي تراس خانه‌هايشان شام مي‌خورند و تلويزيون تماشا مي‌كنند. معماري منازل مسكوني تقريباً شبيه به هم و بسيار ساده است و ديوارهاي سبز و قرمز و بنفش با پنجره‌هاي سفيد، جلوه‌ي خوبي به اين آپارتمان‌ها مي‌دهد.
اگر وقت به اندازه‌ي كافي داشتيد، اين‌ها را هم ببينيد:
– تور شب تركي يا افسانه‌ي هزار و يك شب: موسيقي فولكور تركي با نمايش مراسم ازدواج در زمان عثماني‌ها بايد جالب باشد. براي رزرو اين برنامه‌ها بايد با آژانس‌هايي كه هتل معرفي مي‌كند، هماهنگ كنيد.
– آبشار دودَن بلند: در ١۴ كيلومتري شمال شرقي آنتالياست. منظره‌اش بي‌نظير است و مي‌شود پشت آبشار راه رفت.
* پرچم آبي براي ساحل‌ها، مثل پنج‌تا ستاره مي‌ماند براي هتل؛ هر وقت كه داشته باشند، يعني با جاي باكيفيتي طرف هستيد. نشانه‌اش هم پرچمي به شكل زير است كه توي ساحل مي‌زنند:
سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا
سواحل آنتاليا,آنتاليا,عكس سواحل آنتاليا


برچسب: آشنايي با سواحل آنتاليا، تصاوير ساحل آنتاليا، تور لحظه آخري تركيه، مكان هاي تفريحي تركيه، چند ساحل بزرگ آنتاليا، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۳:۲۷ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :